2015.02.10 – ragadozós les

Amikor Ausztriában 90 cm feletti havat hagytunk ott, nehezen tudtuk elképzelni, hogy idehaza csupasz táj fogad bennünket. Abból a rengeteg hóból nem jutott nekünk semmi???!!! Úgy látszik, az összes havat lenyúlták az Osztrákok. Hiába, az nekik kell…

Így aztán, hiába szerettem volna ragadozó madarakat fotózni, gyakorlatilag egy csepp hó sem volt télen mifelénk.  Illetve, a legjobb indulattal sem lehet télnek nevezni azt, ami volt. Egyik nap azonban mintha elszégyellte volna magát az évszak, esett kemény 1 cm hó. Na, most jött el az én időm – gondoltam. Azaz, nem csak gondoltam, hanem rá is készültem, hogy reggel kimegyek Egerészölyvet fotózni, s ha lehet, Hollót. Reggelre azonban az éjjel esővel, langyos széllel érkező időjárás felnyalta azt a kevés havat is. Így aztán a próbálkozásom is nagyon szegényesre sikeredett. Ráadásul nagyon ocsmány idő lett, lógott az eső lába, fújt a szél, beverte a les ablakát a később eleredő eső.

De vártam türelemmel, hátha bejön valami. Órákat ültem hiába, de nem jött semmi.  A holló egyszer tett egy tisztelgő látogatást, de az volt az érzésem, hogy keresztül lát az üvegen. Amint egy kicsit mozdítottam a gépet, már repült is el.

Egerészölyv 2 példány jött, immel-ámmal csipegettek a számukra kihelyezett csirke farhátból, aztán mély csend ülte meg a tisztást.

Published in: Egyéb kategória on 2015 április 22 at 21:57  Vélemény?  
Tags: , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://hollosifoto.wordpress.com/2015/04/22/2015-02-10-ragadozos-les/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Hozzászólás